پروژه مسکونی دیباجی

Dibaji Residential Building

پروژه پنج واحدی دیباجی در زمینی به مساحت ۳۸۵ مترمربع در منطقه دیباجی در کلاس کیفی لوکس احداث شده است. این پروژه دارای دو طبقه مشاعات و پنج طبقه مسکونی تک واحدی می باشد.

استفاده از سیستم سازه ای وافل در این پروژه و وجود دیوارهای برشی متعدد و البته هماهنگ با طراحی معماری استحکام زیادی به سازه این ساختمان بخشیده است و درعین حال امکان بهره گیری از دهانه های بلند که مشخصه این سیستم سازه ای است را برای طراح فراهم آورده است. همچنین ضخامت مناسب سقف های این سیستم عایق صوتی مناسبی را میان طبقات را ایجاد کرده است.

سیستم های تاسیساتی به کار برده شده در این ساحتمان از بهترین و به روزترین سیستم های برودتی است. همچنین چیلر و دیگ های چگالشی استفاده شده در این پروژه کلاس کیفی آن را از ساختمان های مشابه منطقه بالاتر برده است.

از ویژگی های خاص معماری این پروژه که آن را از اغلب پروژه های هم متراژ خود متمایز می سازد، اینست که هر سه خواب واحدها دارای حمام و سرویس بهداشتی جداگانه هستند. علاوه بر این، هر واحد دارای یک مطبخ جدا، در مجاورت تراس و آشپزخانه اصلی ست که امکان پخت و پز در یک فضای خصوصی را نیز فراهم می کند.

تفکیک بهینه فضاهای عمومی از خصوصی به کمک پیش فضاهای ارتباطی مناسب از دیگر ویژگی های طراحی این پروژه می باشد.

مشخصات پروژه
امکانات پروژه
تصاویر پروژه